zaterdag 22 januari 2011

The Apple Blossom Fairy

Van de week heb ik 5 kleine borduurpakketjes ontvangen met afbeeldingen van the Flower Fairies van Cicely M. Barker, in het Nederlands ook wel bekend als de Bloemenkinderen. Eigenlijk zijn er 6 borduurpakketjes maar helaas was er een uitverkocht. Hopelijk tik ik die ooit nog eens ergens op de kop.

Ik ben erg weg van the Flower Fairies en zal in de loop van de tijd hun mooie afbeeldingen met bijbehorende gedichtjes hier plaatsen. Ik ga beginnen met the Flower Faires of the Alphabet, waarvan the Apple Blossom Fairy de eerste is:


The Song of The Apple Blossom Fairies

Up in the tree we see you , blossom-babies
All pink and white;
We think there must be fairies to protect you
From frost and blight,
Until, some windy day, in drifts of petals,
You take your flight.
You'll fly away! But if we wait with patience,
Some day we'll find
Here, in your place, full-grown and ripe, the apples
You left behind -
A goodly gift indeed, from blossom babies
To human-kind!

En dit is de kaart die ik er mee heb gemaakt (met een borduurpatroontje van Lichtvlinder):



Geen opmerkingen:

Een reactie posten