maandag 13 januari 2020

Dr Who ATC kerst kaartje, Margaret Sherry + Durene Jones kerstkaart

Ik hou erg van de Kerst. Vorig jaar hadden wij al op 30 november de Kerstboom opgezet en het huis versierd. Normaal gesproken wachten wij tot ná Sinterklaas met opzetten, maar doordat ik al vanaf maart met een burn-out thuis zit (ik ben wel al weer deels aan het werk), had ik dit jaar extra behoefte aan gezelligheid.
Ook al zijn de feestdagen inmiddels achter de rug (en hebben we afgelopen weekend alle Kerstspullen pas opgeborgen), hier nog wat Kerstkaartjes die ik heb gemaakt zodat ik toch nog iets langer in de Kerst sfeer kan blijven.

Voor een swap op een Internationale ATC groep met het thema Dr. Who Christmas, had ik dit kaartje met de Tardis van Dr. Who geborduurd. Ik heb het borduurwerkje op een achtergrond van de ruimte geplakt (geprint van een plaatje van Pinterest) en verder heb ik er nog een tekst sticker en kleine sterretje bij geplakt.

Dr Who Tardis ATC (Artist Trading Card)

Verder heb ik nog 2 kerstkaarten geborduurd. De eerste met een schattige freebie van Durene Jones:

Durene Jones cross stitched Christmas Robin card

De volgende (met een patroon van Margaret Sherry) zat ooit gratis bij een borduurblad en was ik jaren geleden al aan begonnen. Het garen dat er bij zat was echter zó slecht van kwaliteit dat het steeds brak en heel snel pluisde. Verder zat er niet voldoende garen bij. Jammer genoeg stonden de kleurnummers niet vermeld (alleen de namen van de kleuren), dus het patroon was in een la beland.
Onlangs kwam ik het weer tegen en ik vond het toch wel een heel leuk patroontje, ook omdat er een mooie kaart bij zat. Ik heb toen contact opgenomen met het betreffende borduurblad en zij hebben mij de kleurnummers doorgegeven, waarna ik het eindelijk kon gaan borduren. De stiksteekjes vond ik wel een ramp, want er zaten heel veel halve steekjes bij en dat is op Aïda (wat bij het pakketje zat) niet altijd even makkelijk. Maar met een scherpe naald zijn die óók gelukt.

Margaret Sherry Cross Stitched Christmas Card

Margaret Sherry Cross Stitched Christmas Card




Geen opmerkingen:

Een reactie posten