vrijdag 20 januari 2023

Ik geloof dat ik terug ben 😃

Op 2 augustus 2020 verscheen mijn laatste stukje op dit blog (het stukje van 13 januari even niet meegerekend), nadat ik op 23 juni dat jaar had aangekondigd te gaan stoppen vanwege de wijzigingen die zouden worden doorgevoerd. Maar ik mis het bloggen en inmiddels is gebleken dat de wijzigingen eigenlijk wel meevallen. En nu ik er zo'n lange tijd uit ben geweest, weet ik toch niet meer precies hoe het vroeger allemaal werkte.

Er is vrij veel gebeurd de afgelopen 2 1/2 jaar.
Mijn borduurgroep die ik had opgeheven heb ik weer in het leven geroepen maar die is inmiddels wederom opgeheven.
Mijn ATC groep heb ik óók opgeheven.

Ik stopte er veel tijd in om voor de ATC groep de swaps, thema’s, uitdagingen etc. te bedenken en te organiseren en om zelf kaartjes voor die betreffende activiteiten te maken. Ook kwam ik met tips om op een andere manier kaartjes te maken, maar dat sloeg jammer genoeg niet aan.
Ik was teleurgesteld dat 2 hobby’s waar ik zelf zo enthousiast over ben zo weinig respons en deelname kregen op de groepjes. Het leek vooral op de ATC groep alsof de interesse terugliep en men nooit iets nieuws wilde proberen en altijd maar dezelfde soort kaartjes maakte.

Op borduurvlak maakte ik vrij veel dingen voor anderen (kaarten) en niet voor mijzelf en dat vond ik ook jammer. Het jaarlijkse kerst ornament dat ik altijd maak, was altijd pas op het laatste moment aan de beurt en kwam altijd maar net op tijd af.

Doordat ik dus het gevoel had om niet precies bezig te zijn met wat ik eigenlijk allemaal wilde, heb ik dus besloten om geen dingen meer voor anderen te maken (uitzonderingen natuurlijk daargelaten) en met de groepjes te stoppen om zodoende meer tijd te krijgen om voor mijzelf bezig te kunnen zijn zonder druk. Het geeft mij een enorm gevoel van rust om geen dingen meer te “moeten”.

Ook was ik al een tijdje af en aan bezig met Zentangle® en in oktober vorig jaar heb ik een 4-daags online seminar gevolgd en nu ben ik Certified Zentangle Teacher (CZT EU6) 😃. Het is niet direct mijn bedoeling om les te gaan geven, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.


Naast de veranderingen op hobby gebied, hebben we natuurlijk de Corona periode gehad die ervoor zorgde dat veel dingen anders gingen. Op privé gebied zijn er ook wel wat zaken gebeurd maar daar ga ik hier niet over uitweiden. Gelukkig geen hele heftige dingen, maar ze hebben wel hun weerslag op mij gehad waardoor ik heb besloten om met de groepjes te stoppen.

Ik ga dus proberen om weer te gaan bloggen. Ik zal wel weer even in moeten komen, dus wellicht dat het in het begin wat onregelmatig zal zijn, maar ik ga echt hard mijn best doen om regelmatig te laten zien wat ik heb gemaakt en hoe/waarmee ik het heb gemaakt.

Rechtsboven in de kantlijn staan de links naar mijn Instagram, mijn YouTube kanaal (wat niet heel actief is, maar wat ik misschien ook wel weer op ga pakken) en mijn Postcrossing Blog dus daar kun je me ook volgen.
Postcrossing doe ik sinds Corona niet meer omdat de post een hele tijd niet betrouwbaar was, maar ik ben zeker van plan om dat weer op te gaan pakken.

Hopelijk tot gauw!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten