woensdag 30 mei 2018

ATC sprookjes wedstrijd: Prinses op de erwt

Op mijn ATC groep had ik een sprookjes wedstrijd georganiseerd. Daarbij moest je 3 verschillende kaartjes maken, die duidelijk bij elkaar hoorden. Bijvoorbeeld een kaartje met Roodkapje, een met de wolf en een met grootmoeder of een soort van puzzel, waarbij de 3 kaartjes in elkaar overlopen. 

Men mocht deze kaartjes NIET op de groep zetten. Ook niet op andere groepen of sites. Ook mocht men er geen watermerk of initialen er op zetten, dat mocht pas nadat de winnaar bekend was geworden.

Men moest de kaartjes via PB naar mij sturen en ik zette ze  op de groep, zodat niemand wist van wie de kaartjes waren en toen mocht iedereen stemmen. Een like (duimpje) telde voor 1 punt en een hartje voor 2 en iedereen mocht slechts 2 verschillende stemmen uitbrengen. 
De serie van 3 kaartjes met de meeste stemmen was de winnaar en die kreeg de kaartjes van alle andere inzenders. Als men meedeed, moest men dus wel bereid zijn om de kaartjes na afloop aan de winnaar te sturen.

De winnaar mocht zelf weten wat ze met haar eigen kaartjes deed.

Ik had 3 kaartjes als soort van puzzel gemaakt met de prinses op de erwt. Ik had ergens anders een soortgelijk kaartje gezien en ik vond dat een erg leuk idee. Ik ben dus niet helemaal origineel geweest, alhoewel ik het natuurlijk wel mijn eigen draai heb meegegeven. Dit is mijn serie kaartjes:




Ik ben begonnen met een langwerpig kaartje van 8,9 cm breed en 19,2 cm. hoog. Van scrappapier met houtnerf heb ik de ladder en het bed gemaakt. De matrassen heb ik gescheurd uit verschillende soorten papier. Toen heb ik er 3 ATC kaartjes van gesneden, die ik vervolgens verder ben gaan afwerken.


Het erwtje is een plakpareltje. Het potje heb ik getekend en vervolgens heel vaak met nagellak gelakt, waardoor het een beetje op emaille lijkt. Het gouden randje heb ik met een gel pen gemaakt. Het muisje is een plaatje dat ik op Pinterest had gevonden en waarvan ik het staartje heb omgedraaid, want dat wees naar beneden en dan zou het niet op het kaartje passen.


Het prinsesje heb ik op papier geborduurd en met potlood en gel pen ingekleurd. De "edelstenen" op haar kroon zijn zelfklevende strass steentjes en ik heb haar wiebeloogjes gegeven. Ik zat daar eerst over te twijfelen, maar ik vind haar op deze manier erg grappig geworden. Vervolgens heb ik haar uitgesneden.


De schilderijtjes heb ik gemaakt van plaatjes die ik op Pinterest heb gevonden (vind je het geen leuke toepasselijke plaatjes?). De kroonluchter is gemaakt van een staafkraaltje en goudkleurig garen dat ik tot een soort koordje heb gedraaid. De kaarsjes zijn van papier met een pit van zwart garen. De vlammetjes zijn glitter lijm.


Ik heb de tweede plaats gewonnen met mijn kaartjes, dus ze zijn nu onderweg naar de winnares.


De winnares was zo lief om haar kaartjes naar de nummers 2, 3 en 4 op de lijst te sturen, dus nu ben ik in het bezit van een van de winnende kaartjes!




2 opmerkingen:

  1. Wat mooi gemaakt en een leuk idee, een sprookje wat niet heel vaak gebruikt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen