donderdag 9 augustus 2018

Zomerse ATC "Beach Beauty" en winters borduurwerk

Voor een swap op Swap-bot (klik) met als thema "Beach Beauty" moest je een ATC maken én een versierde envelop (mailart). Ik was een beetje aan het experimenteren met een andere techniek en heb dit kaartje gemaakt. De plaatjes komen uit een tijdschrift, er zit echt zand met echte schelpjes op en ik heb het geheel afgewerkt met glitter lijm en mod podge.

Op de envelop heb ik met aquarel potloden de staart van een zeemeermin getekend en die daarna met een waterkwast bewerkt. Met glitter gel pen heb ik wat schubben getekend. De luchtbelletjes en het plantje zijn stempeld, ook ingekleurd met aquarel potlood en glitter gel pen. Daarna de randen bewerkt met inkt.

Toen heb ik nog geprobeerd een Zetti kaartje te maken. Op zich redelijk goed gelukt, alleen hadden er wel wat meer fellere kleuren op gemogen, maar ja, die had ik niet beschikbaar. Plaatjes uit tijdschrift, randje getekend en wat krullen met goudkleurige gel pen.


Voor de SAL op mijn borduurgroep (die inmiddels is opgeheven en waarbij iedereen de link naar dit patroontje kreeg) heb ik dit ornamentje voor in de kerstkrans geborduurd. Ik heb het borduurwerk met vlisofix op de stof gestreken en daarna met stiksteekjes rondom vastgenaaid. Daarna van touw een koordje gedraaid en rondom vastgezet. Op de foto's kun je het helaas niet goed zien, maar onder aan het ornamentje hangen nog 5 kleine rode belletjes. Op de achterzijde heb ik een lintje vastgezet met knoopjes in de vorm van kerstbomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten