maandag 1 juli 2024

Miniatuur kamertje “Jimmy’s Werkkamer”

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een miniatuur heb gemaakt, want ik ben heel veel bezig geweest met andere dingen. Maar ik had nog vijf pakketten liggen en ik vond dat het wel weer tijd werd om er een van te gaan maken en dat is deze geworden, Jimmy’s werkkamer. Wat mij zo aansprak in deze, is dat er allemaal kleine miniatuurkamertjes in staan. Dit is dus eigenlijk een hobbykamer.

In mijn vorige pakketten was de werkbeschrijving één boekje, bij deze zaten 3 grote vellen die je uit moest vouwen. Dat was af en toe erg onhandig. Ook zat er voor mijn gevoel geen logische volgorde in bij het maken van de spulletjes. Bij deze kit zaten ook een aantal dingen die ik uiteindelijk niet hoefde te gebruiken, wat verwarrend werkte.

Ook bij deze kit heb ik een aantal dingen aangepast, alhoewel niet heel veel. Om te beginnen heb ik zelf weer een vloertje gelegd van ijslollystokjes en deze gebeitst in plaats van een stukje papier met een vloerpatroon op te plakken.

Verder heb ik een ander vloerkleed uitgeprint omdat ik degene die bij het pakket zat echt helemaal niet mooi vond.

Ook de posters die bij het pakket zaten heb ik verwisseld en er filmposters voor in de plaats gebruikt.


Tegen de cactus had ik nogal opgezien maar uiteindelijk viel die eigenlijk heel erg mee, alhoewel het wel flink priegelen was. Ik heb thee gebruikt om aarde voor te stellen.

Twee dingen heb ik niet gemaakt omdat ik geen idee had wat ze moesten voorstellen. Uiteindelijk hoorde ik van iemand op de BuilDIY Facebook groep (bij BuilDIY koop ik mijn pakketten, ze hebben een geweldige klantenservice) dat een ervan een aambeeld moest voorstellen, maar dat vond ik niet leuk genoeg om later alsnog te maken.


De bureaustoel was echt een ramp om in elkaar te zetten. De stukjes hout zijn zó smal dat er nauwelijks plek was om lijm op aan te brengen waardoor ze dus nauwelijks houvast hadden en niet goed bleven zitten. Ze lieten steeds los of verschoven. Ik heb het geheel meerdere keren uit elkaar moeten halen en opnieuw in elkaar moeten zetten. Uiteindelijk is hij best nog wel goed gelukt.

De groene kast en het raam hebben wel 4 laagjes verf gekregen om alles dekkend te krijgen en ik zie nu op de foto’s dat het nog niet helemaal goed is geworden. 

Het bureau, het kleine kastje naast de groene kast en het plankje moesten eigenlijk bruin geverfd worden, maar deze heb ik gebeitst met dezelfde beits als de vloer. Dat wordt toch mooier dan verven.


Nu liggen er dus nog 4 pakketten te wachten, ik ben benieuwd welke de volgende wordt…




Geen opmerkingen:

Een reactie posten