woensdag 23 maart 2016

Terug van weggeweestmet een Pocket Letter en een geborduurde PIF

Het is alweer meer dan een jaar geleden sinds ik dit blog heb bijgewerkt.

Dat komt ten eerste, omdat de SAL die ik hier altijd organiseerde nu doorloopt via mijn Facebook Groep "Kianna's Borduurgroep". De link naar de groep staat hier rechts boven in de kantlijn.

Ten tweede heb ik begin 2015 een opleiding tot Professional Organizer (ook wel "opruimcoach" genoemd) gevolgd. Een Professional Organizer helpt je om weer orde in chaos te krijgen en daarmee weer ruimte en rust in je hoofd.
Voor meer informatie ga je naar mijn blog "Kiblo: Kijk, ik ben lekker opgeruimd" (klik).

Ten derde komt dit omdat ik in december 2014 ben gaan samenwonen, en daar kwamen twee verhuizingen bij kijken. Eerst kwam mijn vriend nl. bij mij inwonen nadat hij zijn woning had verkocht en daarna vonden we vrij snel een ander huis en hebben we ons op verbouwen, inpakken en verhuizen gestort.
Van borduren of andere vrijetijdsbesteding is het daarom tot augustus 2015 niet of nauwelijks gekomen.

Tevens heb ik er een nieuwe hobby bij: Pocket Letters maken.
Een Pocket Letter (PL) is een plastic mapje met daarin 9 vakjes waarin je ATC kaartjes doet (ATC staat voor "Artist Trading Card). Het verschil met "gewone" ATC kaartjes is dat je altijd 9 kaartjes maakt en dat ze bij elkaar blijven. Het thema is afhankelijk van wat je zelf wilt en kan ook afhangen van wat je afspreekt met degene met wie je zo'n PL gaat ruilen. Want dat is de bedoeling: ruilen.

Aan de achterkant van de kaartjes stop je in elk geval een brief (anders is het natuurlijk geen Pocket Letter) en verder nog kleine goodies die de ander kan gebruiken voor het maken van nieuwe Pocket Letters. Denk daarbij aan lintjes, kraaltjes, stickertjes, stansjes etc. Ook theezakjes zijn populair om mee te sturen.

De eerste PL die ik maakte, was een Halloween PL voor mijn schoonzus.
Ik had in 2015 op Facebook meegedaan aan een "Pay it Forward" (PIF) initiatief, waarbij je iets krijgt van iemand en waarbij je een ander ook iets leuks moet geven (ik heb overigens nog steeds niets ontvangen, ik ga ervan uit dat dit ook niet meer zal gaan gebeuren snik snik). De eerste 5 personen die op mijn PIF oproepje reageerden, zouden van mij een zelf gemaakt klein cadeautje krijgen.
Er reageerden bij mij slechts 2 personen, waarvan één dus mijn schoonzus. Ik wist dat zij van Pocket Letters hield, dus ik heb mij voor deze PIF mij in de wereld van Pocket Letters verdiept. En daar is deze Halloween PL uit voortgekomen (voorkant en achterkant):



Ik heb er een dubbelzijdige PL van gemaakt, normaal gesproken is slechts één kant van de kaartjes bewerkt. Het geborduurde maantje en heksje zijn patroontjes van The Prairie Schooler waarvan het maantje op Aida is geborduurd en het heksje in kruissteek op papier. De op papier geborduurde mummie heb ik zelf van een kleurplaat (klik) gemaakt.

Nadat ik deze PL heb gemaakt, ben ik meteen verslaafd geraakt en ik heb intussen al meerdere Pocket Letters geruild.

Het tweede cadeautje dat ik voor de PIF heb gemaakt, is dit borduurwerkje met een patroontje van Margaret Sherry. De persoon voor wie ik dit heb gemaakt, heeft zowel katten als een aquarium, dus ik vond dit zeer goed bij haar passen:


Het borduurwerkje heb ik op een stukje karton gespannen. Op een tweede stukje karton heb ik een leuk bijkleurend stofje gespannen. Beide stukjes karton heb ik toen tegen elkaar geplakt (alléén de randjes met lijm insmeren!) en toen dat droog was heb ik er een bijkleurend lintje omheen gespannen. Het lintje heb ik vastgezet met kopspelden waar ik een bijkleurend kraaltje op heb gedaan. Ik had nog een paar vissekraaltjes liggen, die heb ik ook op de kopspelden gedaan én aan het kwastje onderaan gehangen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten