maandag 13 maart 2023

Geborduurd kerst ornament

Bijna lente en ik heb mijn eerste kerst borduursel van dit jaar af 😄. 

Ik ben er rond afgelopen kerst aan begonnen, maar heb het een tijdje aan de kant gelegd omdat ik het een vreselijk patroon vond om te borduren. Het zit vol met verspringende kleuren, dus vaak van draadje wisselen, het stikt van de kwart steken en op Aïda is dat gewoon niet prettig borduren en daarnaast heeft het ook nog eens héél veel stiksteekjes. Er zitten ook Franse knoopjes op, maar daar heb ik nooit zo'n moeite mee.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het hartstikke leuk geworden en het is ook gewoon een leuk patroon (van Durene Jones en het staat in Just CrossStitch van december 2018 op blz. 58), maar het borduurde gewoon he-le-maal niet fijn. Vandaar dat ik er ook zo lang over heb gedaan. In de toekomst moet ik dus beter opletten dat ik patroontjes uitkies waar niet zoveel kleurwissel, kwart steekjes en stiksteekjes in voorkomen.

Hier zonder de stiksteekjes, lijkt nog niet echt ergens op
En zo is hij uiteindelijk geworden:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten