maandag 13 januari 2014

Geborduurde Panda boekenlegger en konijntje op luciferdoosje

Ik heb een Panda boekenlegger geborduurd die ik op de handwerkbeurs in Zwolle had aangeschaft. Het moest worden geborduurd op plastic stramien, iets waar ik in eerste instantie tegenop zag en waarvan ik ook heb overwogen om het tóch op stof te borduren. Ik moet echter zeggen dat het erg prettig borduurt op plastic! De steekjes worden ook allemaal heel mooi gelijkmatig.

Voor het afwerken van de achterzijde heb ik voor de volgende oplossing gekozen: bij de Boekenvoordeel heb ik ooit eens pakketjes vilt gekocht, die aan de achterzijde zelfklevend waren, een soort stickers dus. Van zwart zelfklevend vilt heb ik een stukje geknipt op de maat van de boekenlegger en deze op de achterzijde vastgeplakt. Vervolgens heb ik deze met de festonsteek vastgenaaid aan de rand, waardoor hij goed stevig vast kwam te zitten. Op één plekje is het niet helemaal netjes geworden omdat het plastic daar een beetje scheef is afgeknipt, maar voor de rest ben ik erg tevreden over hoe het is geworden. Ook heb ik nog een kwast gemaakt, afgewerkt met een paar groene kraaltjes. Dit is het resultaat:


Verder heb ik nog een borduurwerkje gemaakt van een konijntje met een gratis Prairie Schooler (klik) patroon (dat patroon wisselt regelmatig, dus hou het in de gaten!). Het was klein genoeg om op een luciferdoosje te plakken, dus dat heb ik dan ook gedaan! Op de foto's lijkt het (door de eieren) een heel groot lucifers doosje, maar dat is bedrog, want de eitjes zijn zo klein!



Het borduurwerkje heb ik eerst aan de achterzijde van vliesofix voorzien en toen om de bovenzijde van het hulsje van het luciferdoosje gevouwen. Daarna heb ik een scrappapiertje om de zijkanten en bodem van het hulsje geplakt.
Het doosje (wat dus in het hulsje schuift) heb ik zowel van binnen als van buiten beplakt met scrappapier en daarna heb ik met een glazen kraal een knopje gemaakt, waardoor je het doosje makkelijk kunt openschuiven.



2 opmerkingen:

  1. Hallo Kianna weet je ook waar ik het patroon kan kopen of downloaden.
    Ik hoor het graag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon van de panda heb ik al heel lang geleden gekocht op een beurs. Ik weet niet of dat nu nog ergens verkrijgbaar is. Het patroon van het konijntje was ooit een freebie van The Prairie Schooler. Wellicht kun je beide patronen op Pinterest nog ergens terug vinden.

      Verwijderen