woensdag 25 mei 2016

Diverse borduurwerkjes en kaarten

Vorig jaar voor kerst, heb ik dit ornamentje voor mijn vriend geborduurd. Het komt te hangen in de kerstkrans met allerlei zelfgemaakte kerstversieringen. Het patroon heb ik op Pinterest gevonden maar ik weet niet meer precies waar. Volgens mij heet het patroon "Redbirds Rejoice", dus misschien dat je zelf even kunt zoeken. Het koordje rondom het ornamentje, heb ik zelf gedraaid en zit met kopspelden met daarop een gekleurd kraaltje vast in de rand. 


Voor de kerstkaarten uitwisseling op mijn besloten Facebook borduurgroep (die inmiddels opgeheven is) heb ik dit sneeuwpop patroon van Heesakkers (klik) geborduurd. Omdat ik het op parelmoer papier heb geborduurd, is het erg moeilijk op de foto te zetten vanwege de weerkaatsing van het licht.


In november vorig jaar is ons neefje veel te vroeg geboren. Daardoor heb ik pas een kaartje gemaakt toen bleek dat alles goed ging en hij met de feestdagen al naar huis mocht. Het is een patroontje van Ann's Paperart uit hobbydols boekje nummer 15 "Card Stitching with Ann's Paper Art" en het plaatje is van een knipvel van Eline Pellinkhof dat ik nog had liggen. Achteraf gezien had ik de blokjes rood moeten maken, zodat ze mooi bij de strik en het truitje van de beertjes zouden kleuren.


De volgende kaart is al een ouwetje en ik heb dan ook geen idee meer waar het patroon vandaan komt. Hij lag al heel lang met andere zelfgemaakte kaarten in een doos te wachten om naar iemand toegestuurd te worden. Ik heb hem wel een beetje gepimpt door stickerrandjes en stickerhoekjes toe te voegen en door de kaas in te kleuren. De wiebeloogjes zaten er al op.
Ook staat er een heel kort rijmpje in, dat ik zelf heb bedacht:

"Zeven muisjes in een cirkel
Zeven muisjes zijn zo blij
Want ze hebben kaas gevonden
Muisje, muisje, kom erbij!"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten