donderdag 29 december 2016

Geborduurde kerstkaart "Party Legs" en Mario verjaardagskaart

Zeg ik in mijn stukje over de 3 kerstkaarten (klik) nog dat ik éérst mijn la met patroontjes leeg wil krijgen vóór ik weer patroontjes van elders ga gebruiken, ga ik meteen daarna al 2x in de fout! 
Eerst met een kerstkaart en daarna met een verjaardagskaart.

Ik had nl. al langere tijd een bepaald patroontje op het oog om voor JP te borduren voor de kerst. Het is het patroontje “Party Legs”, dat ik op Pinterest had gevonden. Er zijn nog een aantal andere "Party Legs" in deze zelfde serie verschenen maar deze vond ik het leukste.
Het is altijd lastig om een kaart voor hem te borduren zonder dat hij deze ziet terwijl ik hem aan het maken ben, maar het is me tot nu toe altijd nog gelukt!



Voor de verjaardag van mijn neefje heb ik deze Mario kaart geborduurd. Tussen de  patroontjes in mijn la zat niks voor een jongen van 12, dus ik “moest” wel. Hij houdt erg van de Mario spelletjes en heeft zichzelf het deuntje op de piano aangeleerd. 


Omdat ik het liefste op Aïda borduur en dit patroon veel kwart kruisjes bevat, was het niet makkelijk om te borduren. Achteraf gezien had ik het dus beter op andere stof kunnen borduren, dat heb ik tenslotte ook liggen! Ook zaten er wel heel veel verschillende kleuren in het patroon, maar liefst 24! Het geprinte patroon was ook niet zo heel erg duidelijk, de kleuren/symbolen waren niet overal goed te zien, waardoor ik de afbeelding op de tablet ernaast had liggen, zodat ik het kon vergroten. 
Het gezicht heb ik als laatste geborduurd. De snor/wenkbrauwen/bakkenbaard moesten met 2 of 3 verschillende kleuren bruin worden geborduurd, maar dat heb ik allemaal in één kleur gedaan omdat ik het op dat moment helemaal zat was. Ook zit er in het gezicht een klein foutje waardoor de pet ook niet helemaal is zoals hij moest worden, maar een kind van 12 zal dat niet zien. JP zag het ook niet dus ik ben vast de enige die het opvalt.
Het borduren van dit patroon heeft veel meer tijd gekost dan ik van tevoren had voorzien. Ik ben zó blij dat hij klaar is!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten