donderdag 6 april 2017

Geborduurde verjaardagskaarten: Pikachu en De grote golf van Kanagawa

Erg he, het lukt mij gewoon niet om mij aan mijn goede voornemen te houden om éérst de borduurpatronen uit mijn la te borduren alvorens ik patronen van internet ga gebruiken. Maar de patronen die ik heb liggen zijn nu eenmaal niet voor alles geschikt.

Mijn neefje en mijn broer zijn een dag na elkaar jarig, dus het is altijd goed inplannen om hun kaarten op tijd af te krijgen. Voor mijn neefje borduurde ik deze Pikachu met ballonnen, die ik hier (klik) vandaan heb.

Omdat mijn broer eind vorig jaar een week naar Japan moest voor zijn werk (hoe vervelend 😁), en ik niet wilde vervallen in de afgezaagde (wel leuke maar niet zo mannelijke) Kokeshi poppetjes, heb ik deze Japanse golf geborduurd.

Het is een deel van de houtsnede “De grote golf van Kanagawa” van de Japanse kunstenaar Katsushika Hokusai. Hij publiceerde het in 1832. Ook is de berg Fuji er op te zien.


Het was een leuk patroon om te borduren, maar omdat er veel kwart en ¾ kruisjes op staan die ook nog eens allemaal een andere kant op wijzen, is het net of ik mijn bovenste draadje op sommige plekken de verkeerde kant op heb geborduurd. Mijn broer zal dit waarschijnlijk niet opvallen, maar mij stoort het heel erg. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten