donderdag 20 juli 2017

ATC kaartjes (Artist Trading Cards)

Ik weet eigenlijk niet meer hoe het zo precies gekomen is (alhoewel de overstap van Pocket Letters naar ATC kaartjes natuurlijk zó is gemaakt) maar ik ben de laatste tijd bezig met het maken van ATC kaartjes. ATC staat voor Artist Trading Card.
Is een PL nog een verzameling van 9 bij elkaar horende kaartjes, ATC kaartjes kun je ook als eenling maken. Of bijvoorbeeld als setje van 4.

In elk geval ben ik de laatste tijd dus bezig met het maken van ATC kaartjes en ik ben blij te hebben gemerkt dat mensen mijn kaartjes graag willen ruilen!

Deze noem ik "Spots". Ik heb eerst met verschillende kleuren waterverf spetters op het kaartje gemaakt en er vervolgens de katjes overheen getekend:


Dit is "Cats" en heb ik nagemaakt van een idee dat ik op Pinterest tegenkwam.


Dit is "Worm" en heb ik gemaakt door eerst met waterverf druppels over het kaartje te laten lopen. Daarna heb ik gekeken wat ik ervan kon maken en toen heb ik de worm en de soort van plantjes ingetekend.


Ze zijn alle drie al besproken en er is al iemand geweest die mij vroeg of ik ook een hondenversie van "Cats" kon maken dus daar ben ik nu mee bezig. Ook is er iemand die óók een "Cats" wil hebben maar ik twijfel nog of ik kaartjes nóg een keer wil maken, dus daar denk ik nog eens even over na. Ik vind het denk ik leuker als iemand een echt uniek kaartje van mij heeft.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten