donderdag 21 juni 2018

ATC Katten swap

Sinds kort ben ik lid van Swap Bot (klik). Daar worden swaps georganiseerd op diverse creatieve gebieden, waaronder dus ook ATC kaartjes. Het systeem koppelt je dan aan een partner en je kunt elkaar beoordelingen geven. Zo weet je of je ruilpartner wel betrouwbaar is, waardoor je als organisator van een swap kunt beslissen om iemand al dan niet niet mee te laten doen.

Op Swap Bot heb ik tot nu toe meegedaan aan één Zentangle swap, het kaartje daarvoor staat in mijn vorige postje (klik) (naar beneden scrollen). Ik heb hem maandag verzonden naar een adres in Nederland, erg toevallig.

Voor een volgende swap heb ik deze 3 kattenkaartjes gemaakt met een snij/embos/borduurmal van Eline. De achtergrond heb ik zelf getekend en ingekleurd met glitter gel pennen.
De swap hoeft pas in augustus verstuurd te worden, dus ik moet nog even afwachten wie mijn ruilpartners zijn en hoe ze op de kaartjes reageren. Ik ben er in elk geval erg tevreden over.

Verder ben ik op het moment een beetje inspiratie loos. Ik heb een kaartje gemaakt waar ikzelf helemaal niet tevreden over ben en dat ik hier dus niet laat zien, ik denk dat ik die een keer als extraatje meestuur. Verder alleen deze 2 kaartjes gemaakt:
Dit is een plaatje dat ik als goodie heb gekregen. Je kunt het op de foto helaas niet goed zien, maar rondom het plaatje heb ik een glitterrandje aangebracht en op de hoeken heb ik wat strass steentjes geplakt. De rand van het kaartje heb ik gedistressed. Het truitje, paraplu en sokken heb ik bewerkt met distress poeder, wat hetzelfde werkt als embossing poeder, alleen kun je het er af krabben, waardoor het er ouder/verweerd uitziet. Ik weet niet of ik hier wel zo tevreden over ben, maar dit is de eerste keer dat ik het uitprobeer, dus ik moet het nog even aanzien.
Dit zijn houten lettertjes die ik ooit bij de Action heb gekocht. Ik heb ze geverfd met diverse kleuren bruine acryl verf. Verder nog wat zwart en een kleur groen die op koper aanslag lijkt. Verder heb ik wat kaneel erdoor gedaan, waardoor het een beetje een roestig uiterlijk krijgt. Toen heb ik alles met een heat tool laten drogen, waardoor er op sommige plekjes luchtbellen in de verf ontstonden, die ook een leuk verweerd effect gaven. Daarna heb ik nog een dun laagje goudkleurige verf met mijn vinger op sommige plekjes gesmeerd.
De kleur komt op de foto niet goed over, hij is meer bruin/roest achtig van kleur met duidelijke gouden en groene (koper) effecten en meer glans.

Als jij ook graag ATC kaartjes maakt en wilt meedoen aan swaps, dan kun je je aanmelden op mijn Facebook groep, de link naar de groep staat rechtsboven in de kantlijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten