donderdag 27 september 2018

Geborduurde kerst ster voor de SAL op mijn Facebook borduurgroep én een geborduurd draakje

Sorry, ik loop een beetje achter. Ik heb de eerste 3 weken van september vakantie gehad en ik ben heel druk bezig geweest met een ander blog (klik).

Op mijn Facebook borduurgroep (die inmiddels opgeheven is) was het thema voor de SAL van de maand augustus een ster. Ik had nog een borduurpakketje van een ster liggen, dat ik een paar jaar geleden op de handwerkbeurs had aangeschaft en aangezien ik mijn la met borduurpakketjes een beetje leeg wil krijgen, heb ik dit keer dus géén patroontje op internet gezocht.

Sinds kort heb ik ook een Trouvaille snij- en emboss machine en bij de Action had ik een paar mooie snijmallen gekocht waaronder die van een ster in diverse formaten. Ik heb een hoekpons met hulst gebruikt en rode kraaltjes voor de besjes.

Het patroontje is geborduurd op lichtblauw linnen, maar op de foto lijkt het meer grijs. Ik zoek nog steeds naar een manier om mooiere foto's te maken, dus tips zijn van harte welkom!

Geborduurde kerstkaart ster


Op mijn borduurgroep had ik een leuke activiteit lopen "wie maakt mij blij". Daarbij mag iemand een geborduurd kaartje vragen van een bepaald thema, en degene die dat dan wil maken die geeft dat aan en mag daarna zelf ook om een bepaald thema vragen. Zo krijg je dus een soort ketting waarbij je kaartjes voor elkaar borduurt én ontvangt.

Voor een van de deelneemsters heb ik dit leuke draakje op papier geborduurd:

Op papier geborduurd draakje

Het patroon komt hier (klik) vandaan. Ik heb hem in het verleden al een keertje eerder geborduurd, toen voor de verjaardag van mijn neefje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten