dinsdag 1 oktober 2024

Twee vergeten kaarten

Af en toe kom ik tussen mijn foto’s een aantal kaarten tegen waarvan ik me realiseer dat ik die hier nog niet heb laten zien. Dat is jammer, want ik vind ze zelf erg leuk en ik wil ze daarom dus ook graag met jullie delen.

Dit zijn dimensionale kaarten die je neer kunt zetten maar die platgevouwen kunnen worden zodat ze in een envelop passen. Ze zijn heel eenvoudig te maken, maar ik weet niet of ik de werkbeschrijving hier neer mag zetten, aangezien die niet van mijzelf is. 

Deze kaart met het Chinese meisje heb ik voor een swap gemaakt waarbij iedereen deze vorm kaart moest gebruiken. Ik had ook een bijkleurend papieren parasolletje meegestuurd.

Het knipvel dat ik heb gebruikt is al heel oud, uit de tijd dat de knipvellen nog op mooi stevig papier geprint werden. Ik vind de kwaliteit van de knipvellen van tegenwoordig veel slechter. Gelukkig heb ik nog héél veel knipvellen op voorraad 😀.

En zo stond hij bij de ontvangster thuis:

De tweede kaart die ik heb gemaakt is met hetzelfde patroon, maar deze was voor een Pasen swap. 
Peter Rabbit is een stempel die ik meerdere keren heb gestempeld en toen in 3D heb opgebouwd. Hij is ingekleurd met aquarel potloden.
Zijn snorharen heb ik met stukjes borduurgaren gemaakt, die ik wat steviger heb gemaakt door ze eerst met lijm in te smeren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten