dinsdag 8 maart 2011

Postcrossing

Sinds enige tijd doe ik aan Postcrossing. Ik hoorde er voor het eerst van, toen ik een artikel las in het blad "Flow". Het leek me erg leuk, maar het kwam er toen niet van om me er meer in te verdiepen. Enige tijd later werd ik er op een hobbysite (die helaas niet meer bestaat) weer aan herinnerd, toen men er in het forum over kreeg. Ik heb toen besloten om me aan te melden.

Wat is Postcrossing? Wel, je schrijft je hier gratis in. Je maakt (maar dit hoeft niet) een profieltekst aan, waarin je kunt vertellen wie je bent en wat voor soort kaarten je het liefste zou willen ontvangen. Hier hoeft men zich overigens niet aan te houden!
Als je nét bent aangemeld, mag je maximaal 5 adressen opvragen om een kaart naartoe te sturen. Dit zijn adressen van mensen over de gehele wereld, die zich ook op Postcrossing hebben aangemeld. Als je een adres opvraagt, krijg je de gegevens via de mail opgestuurd met een registratienummer (beginnend met NL-). Dat nummer moet je altijd op je kaart schrijven, want dit is het nummer dat de ontvanger moet registreren. Pas als er kaarten van jou geregistreerd zijn, kun je zélf kaarten verwachten. Als jij een kaart ontvangt, moet je het registratienummer op de site invoeren en dan kan de verzender weer een kaart van iemand anders verwachten.

Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer je er zelf mag versturen, maar dit staat allemaal uitgelegd op de site. Het is wel in het Engels.

Het leuke is, dat je verschillende kaarten (én postzegels!!!) van over de gehele wereld krijgt. Je kunt de afbeelding van de verzonden en ontvangen kaarten ook uploaden en je kunt favoriete kaarten aanmerken. Ik merk alleen kaarten als favoriet aan, als ik ze zélf heb ontvangen. Ik zie ook wel dat andere mensen kaarten als favoriet aanmerken die ze op de site voorbij hebben zien komen, maar dat vind ik zelf niet zo leuk om te doen.

Hier volgen een aantal van mijn tot nu toe ontvangen favoriete kaarten:

Kaarten met elfjes.

 
Kaarten met Chinese afbeeldingen.

Kaarten met katten.

Leuk he? Ik heb nog veel meer leuke (en minder leuke, maar ook die worden gewaardeerd!) kaarten gekregen. Als je dit ook wilt ervaren, raad ik je aan om eens op de site van Postcrossing rond te kijken en je daar misschien ook wel aan te melden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten