zaterdag 5 april 2014

Nijntje verjaardagskaart geborduurd op papier

Voor mijn jongste neefje, die gisteren jarig was, heb ik een Nijntje kaart gemaakt.

Op internet kwam ik dit (klik)) plaatje tegen, dat ik heb geprikt op gewoon wit kaartpapier, dat ik vervolgens met aquarelpotloden heb ingekleurd en daarna heb ik het verder bewerkt met een in reukloze terpentine gedoopte doezelaar.

Het inkleuren van een kaart kun je het beste doen vóór je gaat borduren, want als je al hebt geborduurd zitten op de achterzijde de draadjes al vastgeplakt. Als je hier dan overheen kleurt, heb je kans dat je op de voorzijde van je kaart lelijke strepen krijgt (leg maar eens een muntje onder een stuk papier en ga daar dan voorzichtig met een potlood overheen: de afbeelding van het muntje verschijnt op het papier).

Ik heb de afbeelding wel iets aangepast, want ik had 3 kaarsjes nodig in plaats van 4.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten