donderdag 9 juni 2016

Inhaalslag Pocket Letters deel II

Ik ben de vorige keer gestopt met PL's van rond de jaarwisseling, ik zal nu een volgende lading laten zien.

Om te beginnen deze Zentangle Pocket Letter. Op de Libelle zomerweek van 2015 heb ik kennis gemaakt met Zentangle. Het ziet er heel erg ingewikkeld uit, maar dat valt héél erg mee, eigenlijk kan iedereen het. Je gebruikt alleen een zwarte fijnschrijver, potlood en een doezelaar. Google maar eens op "Zentangle", dan vind je heel veel voorbeelden en stappenplannen zodat je zélf ook aan de slag kunt.
Deze PL had de meeste likes op de internationale Facebook Pagina van al mijn PL's, nl. meer dan 250! Daar ben ik best wel een beetje trots op, want het bewijst dat iets dat je zélf maakt veel meer wordt gewaardeerd dan iets dat je maakt met gekochte spullen.


Dan een Roodkapje Pocket Letter. Alle plaatjes komen van mijn Roodkapje Pinterest bord (klik). Ik heb deze PL in de vorm van een stripverhaal gemaakt.
De parelmoeren hanger heb ik op Marktplaats besteld en het bedeltje van de Matroesjka heb ik ooit bij Xenos gekocht. De koekjes in de tweede pocket en het mandje in de laatste pocket komen bij Pipoos vandaan. Verder had ik nog wat bloemen splitpennen liggen waarmee ik het lintje in de gaatjesrand heb vastgezet:


Deze winterse PL is eigenlijk een Januari PL. Ik zou met iemand elke maand van het jaar 2016 een PL ruilen die dan ging over de betreffende maand. Helaas is deze swap al na 3 maanden beëindigd. De plaatjes komen van Studio Light vellen vandaan en ik baal dat ik geen betere foto heb gemaakt:


Deze Pip Studio PL heb ik in Landscape vorm gedaan, omdat ik kaartjes had die dit toelieten. Ze komen uit de Flow óf de Daphne als ik me niet vergis. De middelste pocket is een shaker pocket. Verder versierd met wat strikjes en plakparels.
Ik heb deze als bedankje gestuurd naar iemand die mij spaarzegels voor het Albert Heijn bestek had toegezonden. Ze vond het geloof ik nogal overdreven dat ik haar dit opstuurde, maar ik vond het gewoon leuk om te doen. Ik hoop dat ze er toch een beetje blij mee was:


Onderstaande Alice in Wonderland PL vind ik zelf erg leuk geworden. Jammer genoeg is hij niet gestuurd naar degene voor wie ik hem had gemaakt, want zij kwam haar afspraken niet na (terwijl zij degene was die een oproepje voor een Alice PL had gedaan). Volgens mij is hij zelfs niet gegaan naar degene die daarna met mij wou ruilen. In elk geval heeft hij nu een goede bestemming gevonden.

De plaatjes komen van mijn Pinterest Alice In Wonderland bord (klik). De koperkleurige bedels heb ik op Marktplaats besteld en het gebakje is eigenlijk een hangertje dat je om de voet van een wijnglas kunt hangen, zodat je weet welk glas van jou is. Volgens mij heb ik dat ooit  bij de Xenos gekocht. Verder had ik nog een heel klein flesje met glittertjes liggen (nagelversiering), waar ik een label met "drink me" (klik) aan heb gehangen en het witte konijntje heb ik bij een andere swap ontvangen. Verder heb ik er nog een knoopje in de vorm van een klok, wat plakpareltjes, strass steentjes én een 3D sticker van theekopjes bij geplakt.


Ook deze Wizard of Oz PL is niet gegaan naar degene voor wie ik hem had gemaakt. Gelukkig is hij uiteindelijk terecht gekomen bij iemand die een hele grote fan van deze film is en die er super blij mee was!
Het borduurwerkje heb ik uiteraard zelf gemaakt en het patroontje komt hier (klik) vandaan.
De plaatjes komen van mijn Pinterest Wizard of Oz bord (klik). Het bedeltje van het hondje is een van de bedeltjes waar je een aantal jaren terug voor kon sparen bij de Slankie kaas. Het regenboog lintje zat om een stapel microdoekjes in deze zelfde kleuren, die de Albert Heijn een paar jaar terug verkocht. Het blauw/wit geruite lintje heb ik bij een fournituren zaak gekocht. Verder nog wat papieren bloemetjes.


Ook bij deze vosjes PL heb ik een borduurwerkje gemaakt. Het was een gratis borduursetje dat bij een Engels borduurblad zat. De kleine foam vosjes die ik bovenop de pockets heb geplakt komen volgens mij bij de Wibra vandaan. De plaatjes komen van mijn Pinterest vosjes bord (klik) en de knoopjes heb ik volgens mij bij Pipoos gekocht:


En dit is de Valentijns PL die ik voor mijn vriend heb gemaakt met plaatjes van mijn Pinterest Valentijns bord (klik). Hij is dubbelzijdig. De vilten hartjes heb ik bij de Action gekocht en het hart in de middelste pocket (een shaker pocket) zat bij een PL die ik ooit van iemand heb gekregen, evenals het knijpertje met het hartje. De sleutelhanger met het beertje komt ook bij de Action vandaan.
De ene zijde is lekker zoet:


..... en de achterkant is stoer (wij houden beiden van Star Trek) met plaatjes van mijn Pinterest Star Trek TNG bord (klik):


En dan nóg 2 Valentijns PL's, de blauwe ging voor de maand februari naar degene met wie ik de maandswap zou doen, de roze ging naar iemand met wie ik al 2x eerder had geruild. De blauwe is mijn persoonlijke favoriet. De plaatjes komen wederom van mijn Pinterest Valentijns bord, waarvan ik de link hierboven heb geplaatst. Alles is afgewerkt met veel hartjes stickertjes, plakparels, strass steentjes en bloemetjes:



Dit is het weer even voor nu, volgende keer meer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten