donderdag 20 oktober 2016

Geborduurde kerstman in koekblikje

Bij een bestelling kreeg ik als cadeautje ooit eens een borduurpakketje van een kerstman in een koekblikje, “Heirloom Santa with Teddy” van Cross My Heart. Het is een borduurpakketje uit een serie van minstens 7 verschillende kerstmannen.

Het was een mooi klein borduurwerk en aangezien ik niet van grote borduurwerken hou (daar ben ik te ongeduldig voor en ik weet ook niet wat ik ermee moet), ik dol ben op de kerst én ik graag elk jaar iets nieuws wil maken voor in onze kerskrans (waar alleen zelfgemaakte kerstversiering in hangt), was ik dus erg blij met dit gratis pakketje.

Ik heb altijd een hekel aan borduurpakketjes, waarbij je de kleuren garen zélf moet sorteren. Bij deze was dit ook het geval: er zaten 3 bosjes met verschillende kleuren garen in, en die moest je zélf aan de hand van de kleurbeschrijving aan het juiste kleurnummer/symbool koppelen. Nu is het verschil tussen lichtgroen, midden groen en donker groen nog wel te zien, maar in een pakketje waar beige en lichtgeel door elkaar zit, wordt het wat moeilijker om te bepalen welke kleur bij welk nummer/symbool hoort. Ook zijn de omschrijvingen van de kleuren soms nogal vaag, zo denk ik bij "charcoal" aan zwart of grijs, maar het was een soort groen.
Zo ook het bosje waar wit in zou moeten zitten. Ik kon er met geen mogelijkheid wit in herkennen, voor mij was het eerder heel lichtgeel of beige-achtig. Ik heb het vermoeden dat er óf een verkeerde kleur in het bosje terecht is gekomen óf dat het al een héél oud pakketje is (het jaartal van 1994 staat op de verpakking!) en dat het wit gewoon is verkleurd, wat natuurlijk niet zou mogen.

Op de foto is het gelukkig niet te zien, maar in het echt is de baard van deze kerstman dus een stuk geler!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten