donderdag 25 oktober 2018

ATC Halloween swap en overige Halloween ATC kaartjes

Op mijn Facebook groep had ik een Halloween swap georganiseerd. Ik had nog wat poëzieplaatjes liggen, die ik vorig jaar ook al had gebruikt voor het maken van ATC kaartjes en ik heb dit jaar weer dezelfde soort kaartjes gemaakt, omdat ik ze zelf erg leuk vond. Ik heb er 6 gemaakt: 3 voor de swap en de andere 3 om "gewoon" te ruilen.

Vorig jaar had iemand op de internationale Facebook groep gevraagd hoe ik de kaartjes had gemaakt en daar heb ik toen een filmpje over gemaakt. Het is in het Engels, maar dat lijkt mij geen probleem voor jullie:

En dan hier de kaartjes zoals ze dit jaar zijn geworden:


En deze 3 waren voor de swap op mijn Facebook groep:

Halloween witch ATC (Artist Trading Card)

En verder heb ik natuurlijk ook nog diverse Halloween ATC kaartjes gemaakt voor andere swaps.

De stansjes van deze 2 kaartjes heb ik allemaal als goodie ontvangen, evenals de achtergrondjes. Ik heb alleen het spinnetje en de rode strass steentjes er uit eigen voorraad bij geplakt.
Halloween cat + bats ATC (Artist Trading Card)

De volgende set kaartjes zijn digistamps, die ik met behulp van een lichtbak heb overgetrokken en daarna heb ingekleurd met waterverf. Daarna heb ik er wat spetters op gemaakt om het er wat ouder uit te laten zien:
Halloween ATC's (Artist Trading Cards): cat, pumpkin, Dracula, witch.

Ook het achtergrondje, het stansje en de vleermuis van het volgende kaartje heb ik ooit als goodie ontvangen. Alleen het plaatje met de uilen komt uit een ouderwets boek dat ik ooit bij de kringloop heb gekocht en waarvan ik de bladzijden regelmatig gebruik als achtergrondje.

Halloween ATC (Artist Trading Card) with bat

Ik had al een tijdje een kaartje liggen, dat maar niet geruild wilde worden en die heb ik "gepimpt" met een stansje dat ik als goodie had ontvangen en wat vleermuis pailletjes die ik bij de Wibra had gekocht. Hij was meteen weg.

Halloween grim reaper ATC (Artist Trading Card)

Het volgende kaartje was heel leuk om te maken. Ik heb het op dezelfde manier gemaakt als mijn heksenboek (klik), maar in plaatst van het geheel met donkerbruine verf af te werken om de details beter zichtbaar te maken, heb ik alles met zilverkleurige inkt bewerkt.

Halloween spider in spiderweb ATC (Artist Trading Card)

En met de stempel- en die cutting sets "Costume Party" van Lawn Fawn, heb ik de volgende serie kaartjes gemaakt. De plaatjes zijn ingekleurd met aquarel potloden van Bruynzeel. De achtergrond is een servet met Mod Podge en om de randjes heb ik een heel dun koordje gewikkeld. Ook heb ik nog wat glitter lijm er op gesmeerd, maar dat zie je niet op de foto. Het poesje is overigens een extraatje geweest bij een ruil.

Lawn Fawn Halloween ATC's (Artist Trading Cards) pumpkin, mummy and witch


Geen opmerkingen:

Een reactie posten