maandag 20 februari 2012

Handwerkbeurs 2012

Afgelopen vrijdag ben ik naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest en ik heb véél te veel geld uitgegeven! ;-)

Waarom ik nog dingen koop weet ik eigenlijk niet, want ik heb genoeg liggen om de rest van mijn leven mee voort te kunnen, maar ja, een mens is hebberig en ziet altijd dingen die "leuker" zijn dat wat je al hebt.

Het was de eerste keer dat ik deze beurs bezocht. Ik had wel al eerder de Knotsgekke Kaartendagen bezocht en had van de handwerkbeurs dus eenzelfde idee, en dat klopte ook! Er stonden heel veel kramen met alle mogelijke spullen op handwerkgebied: naaimachines, vilt, breien, haken, borduren, quilten, (zeep)kettingen en noem maar op. Ik ging voor borduurspullen, voornamelijk voor kleine kruissteek borduurpakketjes om kaarten van te maken. 

Ik heb een stuk of 10 borduurpakketjes gekocht, een paar borduurboeken, stofjes (ik heb nog geen precies idee wat ik er van ga maken, maar ze waren té leuk om te laten liggen en ik heb zo her en der al dingen gezien die ik er misschien mee wil gaan doen!), bedeltjes, knoopjes, vliesofix en enkelzijdig aslan.

Ik ben vooral heel erg blij met dit boekje waar echt hele leuke patronen in staan:



Ik heb nog staan twijfelen over 2 hele leuke borduurpakketten, maar het waren grote borduurwerken en ten eerste weet ik niet wat ik dan met het eindresultaat moet doen (om nou alles maar aan de muur te hangen vind ik niks) en ten tweede ben ik bang dat het dan een 10 jaren plan wordt. Ik heb bovendien nog 2 "grote" pakketten liggen waar ik nog steeds aan moet beginnen. 
Vooral deze heb ik met moeite weer teruggelegd:

Het is dat ik alleen kaarten maak en aan kruissteekborduren doe, want anders was ik vast met nog véél meer thuisgekomen, want de dingen die je van vilt kunt maken en de gehaakte diertjes vind ik ook helemaal te gek!

Wat ik nog had gehoopt om te kopen, maar wat ik nergens heb gezien (maar misschien heb ik gewoon niet goed genoeg gekeken/gezocht) is een kartelschaar, maar anders moet ik daarvoor maar een keer naar onze naaiwinkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten