maandag 27 februari 2012

Huishoudbeurs 2012

Afgelopen vrijdag heb ik met een stel vrienden en vriendinnen de huishoudbeurs bezocht. Ik denk dat dit de vierde of vijfde keer is dat ik ben geweest en ik vond het dit jaar erg tegenvallen. Ik weet niet of het de economische crisis is, mijn  (té?) hoge verwachtingen of iets anders, maar ik vond het minder leuk dan voorgaande jaren.

Om te beginnen waren er dit jaar véél minder gratis dingen (en tja: daar komen wij Nederlanders toch ook voor!). Kwamen we vorig jaar nog thuis met kilo's (okee, dat is natuurlijk overdreven maar het was wél veel!) gratis kattenvoer, lippencrémes, wasmiddel, kartonnen stellage voor recyling producten (zoals lege batterijen etc.), tijdschrift met pakjes oploskoffie, tandpasta, suikervrije snoepjes, krentenbol, hanger voor aan je telefoon, pepermuntjes in klein blikje, koffiepads, ontluchtingssleutel voor de verwarming, agenda, kristallen hangertje, voetenbalsem en mini stroopwafel, dit jaar was het armoe troef: colour catch doekjes (die ik toch niet gebruik omdat ik het niet vertrouw), een flesje plantenvoeding, vitamine C tabletjes en Activia Yoghurt.

Verder misten we een aantal stands, juist díe waar ik vaak dingen insla, omdat ik ze regelmatig gebruik, zoals L'Oreal Paris (waar ik altijd mijn dag- en nachtcrèmes goedkoop aanschaf) en Nivea (voor mijn douchegels, shampoos, bodylotions, deo's en handcrèmes).

Bij "De Tuinen" heb ik een zak chocolade hazelnoten, gesuikerde gember en pitloze dadels gekocht (3 voor de prijs van 2). Ook heb ik weer mijn voorraadje "stout snoep" ingeslagen: chocolade- en dropborsten voor mijn vriend en chocolade piemels en droplullen voor mezelf.


Omdat er naar mijn idee minder stands stonden dan voorheen, waren we ook veel sneller uitgekeken dan voorafgaande jaren. Zo gingen we dit jaar al rond half 4 naar de "vreetschuur", terwijl we daar normaal gesproken rond etenstijd pas onszelf rond gingen eten.

In de "vreetschuur" hadden ze wel veel lekkere dingen, maar omdat ik vegetariër ben ik heb ik niet alles kunnen proeven. Wat ik wél heb geproefd zijn: mini pizza's, quiche, cola, fanta, alcoholvrij bier (ik heb een six pack rosé bier gehaald), toastjes (3 pakken gehaald), heerlijke kaas, kruidkoek, chocola (2 pakken bonbonbloc gekocht), en vast nog veel meer wat ik alweer ben vergeten (was dus vast ook niet de moeite waard).

Bij de bonbonbloc stand hebben we nog een foto laten maken. Met het groene shirt, dat ben ik!


Ondanks dat het dus een beetje tegenviel, gaan we volgend jaar gewoon weer!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten