maandag 20 februari 2012

Geborduurde Egyptische Biscornu deel 1

Ik ben bezig met het maken van mijn allereerste biscornu!

Degenen die niet weten wat een biscornu is, moeten maar eens op afbeeldingen van bisconus googelen, dan komen er duizenden tevoorschijn.

Ik kwam dit Egyptische patroon (klik) tegen en het sprak me meteen aan. Ik ben een kattenliefhebber (ik heb zelf 2 van die harige monstertjes) en in 1992 ben ik op vakantie geweest in Egypte, wat een hele belevenis was, want je stapt echt in een totaal andere wereld. Dus toen ik dit patroon zag wist ik dat ik hem moest maken!

Ik ben er ongeveer een jaar geleden al aan begonnen, maar 2011 was niet zo’n goed jaar voor me en dus heb ik toen alleen het deel met de katten afgekregen.


Ik ben lid van een mailinglijst, waar ze een UFO/WIP SAL (UFO = Unfinished Object, WIP = Work in Progress, SAL = Stitch-A-Long) organiseerden, en dat vond ik dé ideale gelegenheid om het deel met de kamelen óók af te krijgen.


Tot nu toe heb ik van de tweede zijde 3 kamelen af en ben ik aan de laatste begonnen. Ik kan niet wachten tot het borduurwerk klaar is, want dan begint het spannendste deel: het in elkaar zetten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten