maandag 27 februari 2012

Valentijnsdag 2012: Tony's Chocolonely en geborduurde QR code

Door ziekenhuisopname (de derde binnen vijf maanden!) en een operatie, was mijn liefje helaas niet in de gelegenheid om met Valentijnsdag iets voor mij te doen. Dat vond hij heel vervelend, maar hij heeft dit achteraf ruimschoots goedgemaakt met een hele lieve kaart en een heerlijk chocolade hart van Tony's Chocolonely.


Op de achterkant van de doos is ruimte om een persoonlijke boodschap te schrijven, wat hij dan ook had gedaan. Ook aan de zijkant van de doos kon je een “graadmeter” invullen, erg leuk bedacht door Tony en lief ingevuld door JP!!! ;-)

Zelf had ik hem met Valentijnsdag een hele bijzondere kaart gestuurd, want het was een in kruissteek geborduurde QR code. Er zijn diverse gratis apps voor de smartphones verkrijgbaar, waarmee je deze codes kunt lezen. Als je de code scant staat er een lief gedichtje. Rondom het gedicht heb ik satijnen hartjes geplakt, die ik bij de Xenos vandaan had.


Het was nog spannend of de code wel gelezen zou kunnen worden, want ik hoefde maar 1 kruisje verkeerd te borduren of de code zou al niet meer kloppen. Bovendien was het nog maar de vraag of de scanner de kruissteekjes wel goed zou kunnen lezen, omdat het normaal gesproken natuurlijk blokjes zijn. Maar gelukkig werkte het allemaal perfect!
Om zelf iets om te zetten naar een QR code, kun je hier terecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten