donderdag 28 juli 2016

Zentangle

Het is alweer meer dan een jaar geleden, namelijk in mei 2015, dat ik in aanraking kwam met Zentangle tekenen. Ik ging nl. met een paar vriendinnen voor het eerst naar de Libelle Zomerweek (voorheen gingen we altijd naar de Huishoudbeurs, maar daar waren we eigenlijk een beetje op uitgekeken) en daar worden altijd diverse workshops georganiseerd. Eén zo'n workshop was dus Zentangle tekenen. Dit is de Zentangle die ik daar heb getekend:


Nu is dit niet zo'n bijzondere Zentangle en dat kan ook niet in een workshop van een uurtje waar je aan een groep mensen het principe van Zentangles uit moet leggen en tevens wilt vertellen hoe je de pen en de doezelaar het beste kunt gebruiken, maar het geeft een beetje een idee.

Bij Zentangle tekenen maak je herhaalde patronen, die er vaak erg ingewikkeld uitzien, maar dat beslist niet zijn. Dit komt doordat je ze in stappen tekent. Je tekent eigenlijk alleen in zwart/grijs tinten, maar je ziet ook wel gekleurde Zentangles. Er wordt veel met schaduw gewerkt, waardoor zo'n tekening vaak diepte krijgt. Ik heb al eerder Zentangles van mijzelf laten zien, nl. in het stukje over Pocket Letters (klik).

Toen ik thuis kwam van de Libelle Zomerweek, heb ik meteen een andere Zentangle gemaakt met een paar voorbeelden die ik op internet had gevonden. Als je meer voorbeelden wilt zien, kun je naar mijn Pinterest Zentangle bord (klik) gaan. 

Dit is de volgende Zentangle die ik had gemaakt:


Nu ik dit zo zie, krijg ik meteen zin om weer aan de slag te gaan!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten