donderdag 24 november 2016

Vogel en Kerst PL

Voor een swap op de Nederlandse PL Facebook groep heb ik een dubbelzijdige, goodie-loze vogel PL gemaakt. Ik vind dat er vaak té veel aandacht aan de goodies wordt geschonken (meer, groter, mooier, beter) en te weinig aan de PL zelf. Helaas ben ik er zelf niet zo tevreden over deze PL, ik vind hem een beetje saai, ik had voor de voorkant toch andere kleuren moeten uitkiezen.

De voorkant van de PL heb ik gemaakt van plaatjes van knipvellen en uit kaartenboeken in een soort vintage stijl. Ik heb het versierd met een houten uiltjes sticker (Xenos), een bedeltje (hobbybeurs), een veertje (middelste vakje, kun je bij hobbywinkels kopen) en bijkleurende plakparels.


De achterkant heb ik gemaakt van plaatjes die ik op Pinterest heb gevonden en deze kant is wat moderner en kleuriger:

Ook hier weer een houten uiltjes sticker, een uiltjes knoop (als goodie bij een PL ontvangen), een houten kader met een vogeltje (Action) en een metalen parkietje, dat eigenlijk een speldje was (bij een PL ontvangen) en waar ik het speldje vanaf heb afgehaald. De andere vogeltjes (kaketoe, meesjes, meeuw en kardinaalsvogel) heb ik allemaal zelf gemaakt met de Stampin' Up Bird Builder Punch. De voorbeeldjes voor deze vogeltjes heb ik van Pinterest afgehaald, zie mijn bord (klik).

Toen ik hem verstuurd had, bedacht ik me dat ik de rand van de PL helemaal niet heb versierd, jammer!

Verder heb ik al een kerst PL gemaakt ook al had ik op dat moment nog niemand om hem mee te ruilen.
Ik had een poosje geleden met iemand een PL geruild en zij had toen gevraagd of ik nóg een keer wilde ruilen, en dat had ik toen afgewezen. Ik heb me echter bedacht en gevraagd of ze alsnog wilde ruilen en daarmee ging zij akkoord.

Dit is hem geworden: 

De bovenste 3 vakjes heb ik versierd met dennetakjes die van mijn kunstkerstboom zijn afgevallen (wie wat bewaart heeft wat) een bedel van hulsttakjes (ooit gekregen bij een PL en nu met rode en groene acrylverf opgepimpt want hij was helemaal zilverkleurig) en 2 splitpennen met een kerstafbeelding (Action?).
De middelste 3 vakjes zijn versierd met knoopjes in de vorm van bloemetjes, een plastic hulsttakje en besjes en een strikje.
De onderste 3 vakjes zijn een doorlopend plaatje, wat ik verder heb versierd met wat kleinere plaatjes en knoopjes in de vorm van kerstboompjes en sterretjes.
In de rand van de PL heb ik een groen lintje en een rood-wit gestreept koordje geweven en dat heb ik vastgezet met 3 kleine splitpennen, die ik ooit eens voor de kerst cadeau heb gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten