maandag 16 april 2012

Verzamelaarsbeurs en David Prowse (Darth Vader)

Op zaterdag 14 april zijn JP en ik naar de verzamelaarsbeurs in de Jaarbeurs in Utrecht geweest. Ik wilde daar altijd al een keer naar toe en nu kwam het er dus eindelijk van.

Ik heb niet heel veel gekocht, alleen wat kleine dingetjes en beslist niks bijzonders of iets dat veel waard is. Daar ga ik ook niet voor naar zo'n beurs, ik hoop gewoon iets tegen het lijf te lopen dat mij aanspreekt.

Wat ik heb gekocht: letterbakbeeldjes van een uil en een konijntje (op de foto de voor- en achterkant), een klein zilverkleurig doosje met een poesje en een muisje én een heel klein (ter vergelijking heb ik een 2-euro muntstuk meegefotografeerd) koperkleurig doosje waar je een fotootje in kunt stoppen (helaas moeilijk op de foto te zetten vanwege de weerspiegeling):


Verder nog wat knutselspullen: drie zakjes ouderwetse glazen knoopjes en een zakje met ... (tja, hoe noem je het? Kijk maar naar de foto, het is het zakje boven de knoopjes. Als je een goede naam hiervoor weet, dan hou ik me aanbevolen!):


Dan nog een zakje met kleine bedeltjes (zwijntje en schildpadje). Thuis gekomen zag ik dat het oogje van een van de schildpadjes af was, dus dat exemplaar komt in mijn letterbak te staan:


Verder nog 10 héle leuke kleurige geborduurde lintjes, ik word helemaal vrolijk als ik er naar kijk! Ze zijn ongeveer 1 cm breed:


De letterbak die ik nu nog heb hangen is inmiddels veel te klein geworden om alle kleine beeldjes in kwijt te kunnen, want ieder jaar koop ik wel iets op de rommelmarkt met Koninginnedag. Gelukkig heb ik eind vorig jaar via Marktplaats een grotere letterbak op de kop getikt, dus die wordt binnenkort opgehangen en dan gaan alle minibeeldjes verhuizen. Op de komende Koninginnedag ga ik ook weer lekker de rommelmarkt afstruinen naar prullaria.

Behalve heel veel antiek, kitch, curiosa, boeken, platen/cd's en speelgoed, was de acteur David Prowse ook aanwezig om te signeren. David Prowse speelde de rol van Darth Vader in Star Wars, zie hiervoor ook mijn postje (klik) over de verjaardagskaart die ik met dit thema heb gemaakt. Ook liepen er nog wat andere figuren uit Star Wars rond zoals R2D2 en wat Stormtroopers.


Ik heb lang lopen twijfelen of ik een handtekening zou halen. Ik heb een hele grote map vól met handtekeningen van diverse acteurs, voornamelijk Star Trek, en ik heb al tijden geen nieuwe foto's aan die map toegevoegd, maar na lang wikken en wegen heb ik tóch maar besloten om tóch "Darth Vader" óók aan mijn verzameling toe te voegen. Hierboven wordt mijn foto gesigneerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten