zaterdag 10 augustus 2024

“Kiki's Magic Emporium” miniatuur kamertje

Ik heb weer een kamertje af. Ik ben op dreef, het gaat vlot nu!

Ditmaal heb ik "Kiki's Magic Emporium:  gemaakt, een heksen/tovenaars winkeltje. Ook deze was, net als Mose's Detective Agency (klik) makkelijk om te maken en daardoor dus ook vlot klaar.
Ook bij dit pakket heb ik weer een paar dingen aangepast, om te beginnen de labeltjes die op de kasten geplakt zitten. Die bij het pakket zaten vond ik niet leuk genoeg 😁. Ik heb dus diverse labels van Pinterest af gehaald en die op de juiste maat uitgeprint.
Zo heb ik de labels op dit kastje en op de doosjes aangepast:

Verder heb ik de doosjes wat versierd met dingen die bij de labeltjes passen. Zo heb ik bij de Bat Wings (links boven) een stukje vleugel van een vleermuis pailletje onder de deksel uit laten steken, bij de Crushed Bone (bij de schedel) heb ik een gummetje afgeschraapt met een mesje want dat vond ik wel de kleur van botten hebben en op deze manier lijkt dat dus wel wat op gemalen bot. Bij de Dragons Breath (laatste doosje op de bovenste plank) heb ik de deksel in het vlammetje van een lucifer gehouden waardoor het verschroeid is. Op het doosje van de Ghost Spirit (eerste doosje middelste plank) heb ik wat glitter geplakt maar dat zie je nauwelijks op de foto. Op het doosje van de Spiders Web heb ik wat uitgeplozen watten geplakt en op het doosje van het Zombie Blood heb ik rode "bloed"vlekken gemaakt.

Volgens de handleiding hadden er maar 3 doosjes op de bovenste 2 planken horen te staan en 2 doosjes op de onderste plank, maar dat vond ik niet zo leuk. Ik vond het leuker om 4 doosjes per plank neer te zetten, dat paste ook makkelijk. Ik had dus ruimte over op de onderste plank, waar ik dus nog maar wat boeken heb neergezet die ik over had van "Sam's Study"(klik en dan wat naar beneden scrollen).
Op de achterwand zaten helemaal rechts wat voorgedrukte plaatjes, maar die zaten ondersteboven!!!
Dat wou ik dus persé niet zo laten, dus daar heb ik zelf wat soortgelijke plaatjes overheen geplakt. Ook op het onderste kastje heb ik andere labeltjes geplakt dan die bij het pakket zaten.
Eén van de laatjes van het linker ladekastje kan echt open, maar omdat die achter de toonbank staat zie je dat niet en heeft dat dus ook weinig zin. Maar wel een leuk detail natuurlijk!

Het veertje op de toonbank had eigenlijk een papieren veertje horen te zijn wat je uit het knipvel kon knippen, maar dat vond ik helemaal niet leuk, ik wilde een écht veertje. Gelukkig had ik een veer liggen maar die was erg groot dus daarvan heb ik het topje bijgeknipt. Ook heb ik de "kristallen" op de toonbank iets minder fel van kleur gemaakt, want die hadden echt neon kleuren en dat vond ik niet bij het stijltje passen. Ik heb de kleuren dus wat afgezwakt met wat groene acrylverf. Ook op het kastje rechts achter en in het ladenkastje links voor staan schaaltjes met die "kristallen" en ook die heb ik wat bewerkt met verf.


Op de foto's zie je links naast de toonbank en rechtsboven aan het plafond planten hangen. Bij het pakket zaten hele lelijke witte plastic dingen, die ik ook totaal niet bij het stijltje vond passen en ook gewoon ronduit lelijk vond 😊. Ik had van een ander pakket nog wat plantjes liggen, en die heb ik nu dus daarvoor  in de plaats gebruikt.
Het boek op de toonbank heb ik een beetje "oud" gemaakt, dat vond ik namelijk te nieuw en veel te nepperig overkomen dus ik heb hem bewerkt met wat schuurpapier en wat inkt.
Eigenlijk had ik ook wel graag weer zélf een houten vloertje willen leggen van ijslolly stokjes, maar dan zouden die boven de onderkant van de deur uitkomen en dat vond ik niet leuk. Ook was ik bang dat met het beitsen de muren vlekken zouden krijgen. 
Alle meubeltjes staan trouwens los in het kamertje. Alle kleine dingetjes (behalve de doosjes) zitten vastgeplakt.
Het licht werkt gelukkig ook! 😀

Update 20-08-2024:
Ik heb het dak nog afgewerkt. Dat was gewoon blank hout (zoals de binnenkant van het dak), maar dat vond ik voor de buitenkant helemaal niet leuk, dus ik heb er een "golfplaten" dak van gemaakt. Ik heb daarvoor het ribbelkarton gebruikt dat om crackers heen zat en dat geverfd in diverse kleuren zwart, lichtgrijs en bruin en ook heb ik er groene verf op gebruikt om mos/algen/aanslag voor te stellen. Tevens heb ik wat groene vlokken die ik over had van een ander pakketje op het dak geplakt óók om mos of andere planten voor te stellen:
Nu wil ik ook het kastje waar de batterijhouder in zit nog aanpassen, maar ik moet er nog even over nadenken hoe ik dat precies ga doen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten