maandag 5 augustus 2024

"Mose's Detective Agency" miniatuur kamertje

In een vorig artikeltje waarin ik Jimmy's Werkkamer (klik) bespreek had ik al verteld dat ik nog 4 andere pakketten had liggen. Inmiddels heb ik er daarvan één gemaakt (die ik hieronder laat zien), ben ik er met een bezig en heb ik er ook alweer 2 bij gekocht 😊. Ik heb er nu dus nog steeds 4 liggen en ik kan dus nog even voort!

Ditmaal heb ik "Mose's Detective Agency" gemaakt en hij was vrij snel klaar want ik vond hem niet zo moeilijk en ook erg leuk om te maken.
De naam zegt het al, het is het kantoortje van een Detective. Meteen toen ik deze zag wist ik dat ik deze wilde hebben.

Ik had een beetje pech met dit pakket. Voor het bureau miste er nl. een plankje (en had ik een ander plankje dubbel) en het uitdrukvel was verkeerd gelaserd/gestanst, waardoor de plaatjes scheef zaten. Gelukkig heeft BuilDIY (klik) waar ik mijn pakketten koop een super goede service en heb ik de juiste onderdelen netjes nagestuurd gekregen.

Het bureau heb ik dus gemaakt voor zover dat kon en ik ben in de tussentijd gewoon verder gegaan met de overige dingen.

Dit is een overzicht van het kamertje:


Het liefste had ik ook in dit kamertje zelf weer een houten vloertje willen leggen, maar dat ging wat moeilijk omdat anders het elektriciteitsdraadje van het lampje (dat het echt doet maar die op de foto's niet aan is) niet door het daarvoor bestemde gaatje paste en ik zag het niet zo zitten om het gaatje ergens anders te maken.

Ik heb in dit kamertje maar heel weinig dingen aangepast, alleen het schilderijtje op het bureau heb ik veranderd en een paar plaatjes die op de grond liggen. Verder heb ik alles gelaten zoals het volgens de handleiding moest.

Het allerleukste van dit kamertje vind ik het bord boven het bureau met de bewijsstukken, foto's en de rode verbindingsdraadjes.

De stoel was net als in Jimmy's Werkkamer (klik) wel lastig om te maken, ook hier weer omdat het om hele kleine onderdelen gaat waar lijm op moet en wat dus nauwelijks houvast heeft. De koffer die op de stoel staat heb ik een beetje oud laten lijken door er met donkerbruine en zwarte inkt overheen te gaan, maar dat zie je niet zo goed op de foto's. Ik vond hem nl. veel te nieuw en ongehavend en dus niet zo passen.

Bij de kartonnen doosjes had ik niet meteen door dat je die eerst op kraftpapier moest plakken voordat je ze knipte en vouwde, maar dat zie je gelukkig niet nu ze in de kast staan. De doos onder het bureau heb ik wél goed gedaan. Ook de koffer bovenop de kast heb ik niet op kraftpapier geplakt en dat is wel jammer want hij is nu een beetje scheef. Nou ja, het is dan maar zogenaamd een hele oude koffer die door het vele gebruik niet goed meer sluit 😁.

Ook de paraplu was niet helemaal goed gegaan, die had ik óf verkeerd gevouwen óf verkeerd geknipt waardoor ik 2 losse halve cirkels kreeg in plaats van een hele cirkel 😂. Ik heb dat simpelweg opgelost door beide helften voorzichtig met plakband aan elkaar te plakken en vervolgens zó te vouwen dat je het niet meer ziet. Op een Engelstalige Facebook groep waar ik lid ben zag ik dat nog iemand anders ook dezelfde fout had gemaakt, maar dan bij een ander pakket. Ik ben dus gelukkig niet de enige 😌.

Zoals gezegd: op de foto's is het niet te zien, maar het lampje op het bureau kan echt aan. Ik ben blij dat het gelukt is om die werkend te krijgen, want bij Sam's Study (klik en dan wat naar beneden scrollen) was dat helaas niet gelukt.

Het enige dat ik jammer vind aan dit kamertje is dat op het certificaat naast de deur staat "name & family name" in plaats van dat er b.v. "Mose Brown" of iets dergelijks op staat. Ik heb wel geprobeerd om op internet iets vervangends te zoeken, maar dat is helaas niet gelukt. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten